MEJK gra po męsku

Mejk - Meska gra (Official Video) 088 2
 

Minął już ponad miesiąc od premiery klipu MEJK do utworu „Męska gra”. Pora przyjrzeć się tej produkcji i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy był to projekt trafiony.

Zapytacie pewnie, czemu piszę o tym dopiero teraz? Już odpowiadam. Na stronie IDP staramy się przede wszystkim promować młode zespoły, które nie mają takiego wsparcia mediów, jak te, które posiadają silną pozycję na rynku, jak te, które nauczyły się z mediami ściśle współpracować. Tak jest zwłaszcza w przypadku formacji MEJK, która istnieje już od 1996 roku, a jej promocja w mediach w ostatnich kilku latach nie ulega wątpliwości: pierwsze zespół był silnie związany z TV Morąg, teraz z Polo TV, a w dodatku posiada kontrakt z Wydawnictwem FOLK. To wszystko sprawia, że nie ma on, tak jak pozostałe młode zespoły, problemu z promocją swojej działalności. Jego teledyski promowane są przy okazji programów telewizyjnych prowadzonych przez Elwirę Smilgin-Brodzik (w Polo TV jest to „Kuchnia polowa”), wokalistkę MEJK, jego projekty mocno wspiera Wydawnictwo. Oczywiście, sam duet z Morąga nie zaszedłby tam, gdzie jest teraz, bez jednego znaczącego faktu – jest dobry, a możliwości wokalne Elwiry nie podlegają dyskusji. Jako potwierdzenie mogę przytoczyć choćby zdobycie nagrody Grand Prix Wójta Gminy Kobylnica podczas tegorocznej edycji Disco Hit Festival Kobylnica balladą „Daj nam czas”, jako potwierdzenie możecie sami posłuchać studyjnego wykonania kilku utworów przez Elwirę dostępnego na kanale zespołu w YouTube z 2012 roku.

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Męska gra rozpoczyna się niewinnie od treningu dla posłusznych kobiet

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Jednak kobiety nie są takie uległe, jakby wskazywały na to pozory

Warto w takim przypadku nie ponosić się fali promocji medialnej i odczekać przynajmniej z miesiąc, by przekonać się, jak w ciągu tego czasu wygląda sytuacja z odbiorem produkcji przez widzów. Na szczęście, w dobie YouTube podstawowa analiza klipu jest nadzwyczaj prosta: wystarczy spojrzeć na ilość wyświetleń w przeciągu określonego odcinka czasu, sprawdzić stosunek ocen pozytywnych do negatywnych oraz komentarze pod materiałem filmowym, by zdobyć podstawowe informacje i móc je porównać do innych projektów.

MEJK nie produkuje wielu teledysków (choć na przestrzeni lat można wyliczyć ich już kilkanaście) i jak mi się zdaje, nie ma też szczęścia do firm realizujących klipy (co zdają się potwierdzać słowa samych muzyków wypowiedziane w rozmowie z Magdaleną Jabłońską w programie „Music Dance Show” TVR).

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Kobiety nie dają się nabierać na różne sztuczki facetów, a ich ego potrafią sprowadzić do właściwych rozmiarów

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Brunetki i blondynki doskonale wiedzą, jak wygląda męska gra

W 2011 roku w maju miała miejsce premiera teledysku „Leżę w hamaku”, który na kanale Wydawnictwa Muzycznego FOLK na YouTube obejrzało zaledwie 0,048 mln widzów, a oceniło słabo w stosunku 1,63 do 1 (pozytywne/negatywne oceny).

W październiku 2011 roku na kanale NawrotkaTv w YouTube ukazał się drugi w tamtym roku teledysk MEJK do uwspółcześnionej wersji utworu „Dotknij mnie”. Ta produkcja miała znacznie więcej wyświetleń, bo 0,551 mln i znacznie wyższe oceny, bo aż 11,84 do 1. Jak dodać do tego 0,161 mln wyświetleń na kanale Wydawnictwa Muzycznego FOLK, to daje nam już łącznie ponad 0,712 mln odsłon. Co ciekawe, istnieje inna, pierwotna wersja zarówno utworu „Dotknij mnie”, jak i do niego teledysku, który na wspomnianym ostatnim kanale w YouTube obejrzało od września 2009 roku ponad 0,312 mln widzów, a oceniło jeszcze wyżej, bo ponad 19 do 1. Ale to już historia.

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Kobiety znają wszystkie gierki mężczyzn i potrafią posyłać piłeczki do właściwych dołków

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Gdy testosteron buzuje, polowanie czas zacząć

W marcu 2012 roku mogliśmy cieszyć się z premiery teledysku do utworu „Całuj mnie”. To drugi, po „Dotknij mnie”, bardzo popularny, niemal sztandarowy kawałek MEJK. Teledysk na trzech kanałach (NawrotkaTv, Wydawnictwo Muzyczne FOLK, MejkOfficialChannel) obejrzało łącznie ponad 0,288 mln widzów, co, zważywszy na prestiżową firmę realizacyjną, jaką jest Film Brothers, jest zaskakujące i rozczarowujące. Także oceny były różne: począwszy od dobrych 5,26 do 1 (pozytywne/negatywne) na NawrotkaTv, złych 1,6 do 1 (negatywne/pozytywne) na kanale Wydawnictwa FOLK, do umiarkowanych 2,67 do 1 (pozytywne/negatywne) na kanale zespołu.

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Chociaż znane są zasady męskiej gry, każda czasem daje się porwać i oddać szaleństwu

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Niektóre stają się ofiarami polowania, zaś …

W lipcu 2012 roku odbyła się premiera kolejnego klipu MEJK – tym razem do utworu „Sweet”. Produkcja ta nie należy z pewnością do udanych i balansuje na granicy poprawności a kiczu. Na trzech kanałach w YouTube obejrzało ją zaledwie 0,054 mln widzów, oceniając źle, kolejno: 1,8 do 1 (negatywne/pozytywne) na kanale Wydawnictwa FOLK, 3,83 do 1 (negatywne/pozytywne) na kanale NawrotkaTv i … no tak, oceny na kanale zespołu, jakby przeczuwając przyszłą porażkę, zostały wyłączone.

Ostatnim klipem, przed „Męską grą” był materiał do piosenki „Daj nam czas”, materiał o wiele ambitniejszy i znaczniej lepiej przyjęty od „Sweet”. Na kanałach Wydawnictwo Muzyczne FOLK, tv morąg1 i NawrotkaTv teledysk „Daj nam czas” obejrzano łącznie ponad 0,197 mln razy. Oceny były zdecydowanie lepsze od ostatniej produkcji: 26,4 do 1 (pozytywne/negatywne) na kanale Wydawnictwa, 6,33 do 1 (pozytywne/negatywne) na kanale telewizji i 4,35 do 1 (pozytywne/negatywne) na kanale NawrotkaTv. Być może popularności produkcji przysporzyła mała kontrowersja związana z tym, że powstały dwie wersje klipu: na jednym dla telewizji kobieta z duetu artystycznego miała zaklejone taśmą piersi, na drugim, bez cenzury, piersi były tylko zamalowane.

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

… inne same z drapieżnika czynią tyle, co Misia-Pysia

Po tej krótkiej analizie teledysków MEJK widać, że był on w ostatnich latach niczym bokser mający niewłaściwych trenerów. W efekcie tego jego ciosy były albo precyzyjne i celne, ale za słabe, albo całkowicie złe i niecelne. W przypadku „Leżę w hamaku” cios wystosowany przez MEJK był słaby, drugi cios przy nowszej wersji „Dotknij mnie” był już znacznie mocniejszy, ale trzeci cios („Całuj mnie”) był znowu słabszy, by oberwać mocno od przeciwnika, widzów, tak, że MEJK leżał niemal na deskach („Sweet”). Dopiero „Daj nam czas” pozwolił duetowi stanąć na nogi i zadać cios silniejszy, który dawał szansę na wygraną.

Jak w takiej sytuacji sprawdzi się nowa broń MEJK, teledysk do utworu „Męska gra”? Czy to będzie mocne, męskie uderzenie?

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

W damsko-męskiej grze w golfa ten odbija piłeczkę, kto ostatni trzyma kij w ręku …

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

… ten wygrywa, kto pierwszy dojeżdża do mety

Odpowiedź uzyskaliśmy po nieco ponad miesiącu od rozpoczęcia emisji teledysku: na dwóch kanałach, Wydawnictwa FOLK i zespołu, klip obejrzało łącznie zaledwie 0,042 mln widzów. Jest to spore zaskoczenie, zwłaszcza, o czym wspomniałem, że MEJK ma mocne wsparcie promocyjne w telewizji Polo TV, w której Elwira prowadzi jeden z programów rozrywkowych („Kuchnia polowa”), a także w ostatnim czasie gościła w innym programie („Mistrz kierownicy. Najszybszy kierowca disco” – premiera 26 października br.).

Mimo tak stosunkowo niewielkiej oglądalności w ciągu pierwszego miesiąca oceny wydane przez widzów są wysokie: na kanale Wydawnictwa FOLK „Męska gra” uzyskała jak dotąd oceny w stosunku 7,65 do 1 (pozytywne/negatywne), a na kanale zespołu aż 10 do 1 (pozytywne/negatywne). Pozwala to na wysunięcie wniosku, że liczba odsłon danego filmu nie zawsze bezpośrednio wiąże się z wysokością ocen. Często ambitne produkcje mają niski współczynnik wyświetleń, zaś te mniej ambitne cieszą się ogromną popularnością. Receptą na sukces jest znalezienie złotego środka i chyba „Męska gra” miała taki cel osiągnąć.

Zrezygnowano tu, tak jak w przypadku „Całuj mnie” i „Daj nam czas” z występów artystów (akrobatów czy tancerzy), a zdecydowano się na piękne dziewczyny, kolorowe obrazy i prostą fabułę, która ma ukazywać piękno fizyczne (podkreślone przez ujęcia slow motion), głupawe sytuacje i proste skojarzenia. Zabiegi te pokazują, że MEJK chciał tym zdobyć szersze grono odbiorców, dla których występy gościnne artystów w poprzednich klipach były nudne, a proste fabuły, śmieszne czy głupkowate, są zdecydowanie bardziej zajmujące. Bez wątpienia jest to racjonalne posunięcie, gdy celem jest zdobycie większego grona słuchaczy.

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Czy tak wygląda słabsza płeć?

Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Nieważne jednak, kto zwycięży w tym pojedynku płci, ważne jest to, że bez jednej ze stron gra przestała by mieć swój sens

Piosenka lekka, ironiczna, nawiązująca do odwiecznego motywu rywalizowania płci, tekst groteskowy, zabawny. Bardzo interesujący jest powrót Mariusza w roli drugiego wokalu, który zaznacza przeciwwagę w konflikcie płci wobec czystego, mocnego i interesującego wokalu kobiecego. To wszystko pozwala mi sądzić, że MEJK, niczym skrupulatny aptekarz, zrównoważył wszystkie składniki i ma dobrą mieszankę na klip, który może stać się hitem. Oceny widzów jak na razie to potwierdzają. Liczba wyświetleń już trochę mniej.

Czy cios zadany przez nie rokującego najlepiej w pierwszych rundach boksera ma na tyle dużą moc, że pozwoli mu spokojnie myśleć o wyniku całej walki? Czy MEJK w najnowszej produkcji ukazał się od strony takiego zespołu, który wie, czego oczekuje od niego współczesny słuchacz/widz?

Na tę odpowiedź pozostaje, jak zwykle, jeszcze trochę poczekać. Na dzień dzisiejszy jest ona ambiwalentna: cios jest technicznie poprawny, ale nie tak mocny, jakby chcieli tego promotorzy zespołu z mejkowego narożnika.

Obejrzyjcie teledysk MEJK do utworu „Męska gra” i oceńcie, czy był to cios udany?


Źródło: http://bit.ly/16KsyiK

Przygotował: Mr Coco Jamboo

Udostępnij!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>